20130305

2 månader har nu gått.

Just nu befinner jag mig på vårt hotellrum i Bangkok. Här har jag suttit exakt hela dagen och varit jäkligt bakis och allmänt äcklig. Vi hade en helgalen utekväll igår så både jag och Fanny har varit lite slitna.

Under min resa so far så har jag bloggat på www.traveleast.blogg.se där vi har vår gemensamma reseblogg. Men eftersom både min och Fannys telefon blev snodda i Vietnam så händer det inte så mycket där nu. Jag har däremot köpt en ny liten bebis (en iPad mini) som jag så flitigt använder. Så därför kommer jag att fortsätta skrivandet hör istället där ni kan läsa om mitt livs äventyr.

Jag kan ge en liten snabb update om vart jag har varit än så länge.

28 december 2012: Jag började min resa i Thailand. Där spenderade jag 3 veckor och besökte då kho phangan för fullmoon. Sedan vidare till Kho Tao för att ta dykarcertifikat. Efter det åkte vi till Patong, sedan Phil Phil och slutligen Kho Lipe.

24 januari 2013: Sedan åkte vi vidare till Malaysia. Vi började då i lankawi och åkte sen vidare till huvudstaden Kuala Lumpur.

31 januari 2013: Vi åkte till flygplatsen i Kuala Lumpur utan någon aning om vart vi skulle. Efter lite diskussion så kom vi fram till att vi skulle åka till Singapore. Där stannade vi i 4 nätter och sedan bestämde vi oss för Indonesien.

2 februari 2013: Bali fick bli nästa stopp. Vi började med Kuta i några dagar. Sen åkte vi till en ö som heter Lembongan. (Skittråkigt ställe) Efter Lembongan blev det de efterlängtade Gilli-öarna.

16 februari 2013: Vietnam blev vårt nästa land att besöka. Vi började i norr i Hanoi, sedan vidare mot Hué, Hoi An, Nha Trang och ett avslut i Saigon. Vietnam imponerade inte särskilt mycket på mig. Nha Trang och Saigon var bäst och de andra ställena hade jag kunnat hoppa över. I Vietnam tog vi oss runt med Opel bus tickets. Avstånden är ganska långa mellan varje stad och vägarna är jättedåliga. Så en resa tar mellan 5-15 timmar så därför är det liggbussar. Jättebra om man får ett eget säte men inte lika roligt när man måste trängas bredvid andra i baksätet.

2 mars 2013: BANGKOOOOOOK BABY. Här har vi nu varit i 3 nätter och ska stanna en till. imorgon förmiddag bär det av till Nya Zeeland. Där ska vi göra massa galna aktiviteter och se massa häftigt natur och även djur.

Men nu är det dags för mig att göra mig ordning för om en timme ska vi och en vän iväg till en skybar för lite drinks. Sen måste vi hem och packa. Slänger upp lite bilder som jag har tagit med paddan här i Bangkok.

Puss och kram


















Inga kommentarer: